Regulaminy
ROZDZIAŁ I
- Stowarzyszenie „Ogólnopolskie Stowarzyszenie Firm Instalacyjnych i Serwisowych” zwane dalej: „Stowarzyszeniem” działa w oparciu o przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowień niniejszego statutu, zwanego dalej „Statutem”.
- Stowarzyszenie jest organizacją o charakterze społecznym.
- Stowarzyszenie jest dobrowolnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.
- Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków, a do prowadzenia swoich spraw może zatrudnić pracowników, w tym swoich członków oraz tworzyć biura.
- Stowarzyszenie może należeć do organizacji międzynarodowych, jeżeli przynależność taka nie narusza zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną oraz przystępować do związków i stowarzyszeń.
- Prowadzona przez Stowarzyszenie działalność jest działalnością społecznie użyteczną.
§2.
- Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
- Stowarzyszenie odpowiada za swoje zobowiązania tylko swoim majątkiem. Członkowie Stowarzyszenia nie odpowiadają wobec osób trzecich za zobowiązania Stowarzyszenia.
§3.
- Siedzibą Stowarzyszenia jest Chodzież.
- Stowarzyszenie obejmuje swoją działalnością obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
§4.
- Stowarzyszenie może tworzyć filie, a także może przystępować do spółek i fundacji.
- Filie nie stanowią oddziałów terenowych ani terenowych jednostek organizacyjnych w myśl przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach.
- W przypadku podjęcia przez Walne Zebranie uchwały o utworzeniu filii, na jej podstawie zostaną uchwalone przez Zarząd Stowarzyszenia szczegółowe zasady organizacji i funkcjonowania filii (Regulamin Organizacyjny Filii).
§5.
Stowarzyszenie może używać wyróżniającego go znaku (godła, znaku słowno-graficznego – logo)
oraz pieczęci z logo i nazwą Stowarzyszenia lub jej skrótem.
ROZDZIAŁ II
§6.
- Celami Stowarzyszenia są:
- Edukacja zawodowa osób młodocianych i dorosłych
- Promocja zawodu jako atrakcyjnej ścieżki kariery zawodowej
- Konsolidacja i wsparcie biznesowe firm wykonawczych
- Budowanie silnych relacji pomiędzy producentami, a firmami instalacyjnymi
- Promocja i upowszechnianie dobrych praktyk i standardów wykonawczych
- Opisywanie i zgłaszanie kwalifikacji zawodowych
- Organizowanie eventów, targów, konferencji o tematyce branżowej
- Prowadzenie szkół i centrów Szkoleniowych
- Prowadzenie egzaminów zawodowych
- Współpraca i reprezentowanie członków przed krajowymi i zagranicznymi organizacjami
- Działania na rzecz ochrony środowiska i promocji proekologicznych technologii.
- Stowarzyszenie może, na wniosek zainteresowanych stron, występować w roli organu opiniodawczego, mogącego pełnić rolę rzeczoznawcy orzekającego o poprawności i zgodności z technologią wykonywanych robót i usług, w przypadku zaistnienia sporów powstałych na tle wykonanych robót instalacyjnych.
- Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
- współpracę z organami administracji publicznej, organami stanowiącymi prawo, instytucjami i organizacjami zainteresowanymi działalnością Stowarzyszenia w zakresie współuczestnictwa w tworzeniu regulacji prawnych, dotyczących szeroko rozumianego obrotu gospodarczego,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń, seminariów konferencji w dziedzinach mających wpływ na funkcjonowanie i rozwój branży,
ROZDZIAŁ III
§7.
- Członkiem Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne, osoby prawne oraz inne organizacje niemające osobowości prawnej. Osoby prawne oraz inne organizacje niemające osobowości prawnej mogą być jedynie członkami wspierającymi Stowarzyszenia, o ile zakres i przedmiot ich działania nie stoi w sprzeczności z celami Stowarzyszenia. Osoby prawne i organizacje działają w Stowarzyszeniu poprzez swoich przedstawicieli.
- Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
- członków zwyczajnych;
- członków wspierających:
- członków honorowych.
- Członkiem zwyczajnym może być osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i nie została prawomocnym wyrokiem sądu skazana za popełnienie przestępstwa umyślnego, za które wymierzono jej karę pozbawienia wolności bez warunkowego zawieszenia jej wykonania.
- Członkiem wspierającym może być osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1, osoba prawna lub organizacja niemająca osobowości prawnej, zainteresowana działalnością Stowarzyszenia i deklarująca na jego rzecz pomoc materialną lub intelektualną.
- Osoba fizyczna posiadająca miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej może być wyłącznie członkiem wspierającym Stowarzyszenia.
- Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia.
§8.
- Członkostwo w Stowarzyszeniu nabywa się poprzez przyjęcie kandydatury przez Zarząd w drodze uchwały podjętej zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jego członków. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Zarządu. Uchwały
Zarządu podejmowane są w głosowaniu jawnym, chyba że Zarząd przed głosowaniem zdecyduje inaczej.
- Zarząd Stowarzyszenia może w drodze uchwały ustanowić warunek przyjęcia w poczet członków Stowarzyszenia w postaci konieczności przedłożenia przez kandydata wypełnionej deklaracji członkowskiej zawierającej podstawowe informacje o nim. W takim przypadku Zarząd opracuje wzór takiej deklaracji, który stanowić będzie załącznik do uchwały.
- Zarząd prowadzi rejestr członków, zawierający podstawowe informacje o członku, m.in. numer telefonu i/lub adres e-mail wskazany przez każdego członka jako służący do jego zawiadamiania, i odpowiada za niezwłoczne dokonywanie stosownych wpisów w tym rejestrze.
§9.
- Członek zwyczajny ma prawo do:
- czynnego i biernego uczestnictwa w wyborach członków organów Stowarzyszenia;
- uczestniczenia w pracach Stowarzyszenia;
- używania oznak i znaków Stowarzyszenia;
- zgłaszania opinii, wniosków i postulatów dotyczących działalności Stowarzyszenia.
- Członkowie zwyczajni mają obowiązek:
- brania udziału w działalności Stowarzyszenia i realizacji jego celów,
- przestrzegania statutu i uchwał władz Stowarzyszenia,
- regularnego opłacania składek.
- Członek wspierający i honorowy posiadają wyłącznie prawa określone w § 10 ust. 1 pkt od 2 do 4 Statutu, oraz prawo do udziału, z głosem doradczym, w pracach organów Stowarzyszenia.
§10.
- Członkowie zwyczajni są obowiązani:
- stosować się do postanowień Statutu, regulaminów oraz uchwał organów Stowarzyszenia;
- brać udział w działalności Stowarzyszenia oraz w akcjach i inicjatywach społecznych podejmowanych przez Stowarzyszenie;
- dbać o dobre imię Stowarzyszenia;
- uczestniczyć w realizacji celów statutowych Stowarzyszenia;
- regularnie opłacać składki członkowskie;
- niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni, zgłaszać Zarządowi Stowarzyszenia zmianę danych objętych wpisem do rejestru członków lub deklaracją członkowską – w przypadku podjęcia przez Zarząd uchwały, o której mowa w § 9 ust. 2 Statutu;
- Członek wspierający jest obowiązany do wywiązania się z zadeklarowanej pomocy materialnej lub intelektualnej oraz do przestrzegania Statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia.
- Członek honorowy jest obowiązany do przestrzegania Statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia.
§11.
- Utrata członkostwa następuje wskutek:
- wystąpienia ze Stowarzyszenia przez złożenie pisemnej rezygnacji na ręce Zarządu – z dniem złożenia rezygnacji;
- wykreślenia z rejestru członków Stowarzyszenia uchwałą Zarządu – z dniem podjęcia uchwały;
- śmierci członka Stowarzyszenia albo jego likwidacji lub utraty osobowości prawnej w przypadku osób prawnych – odpowiednio, z chwilą śmierci, albo z dniem likwidacji lub utraty osobowości prawnej;
- stwierdzenia uchwałą przez Zarząd faktu skazania za popełnienie przestępstwa umyślnego.
- Wykreślenie z rejestru członka Stowarzyszenia następuje uchwałą Zarządu w przypadku zalegania z opłaceniem składek członkowskich przez okres dłuższy niż 3 miesiące, po uprzednim wezwaniu do ich uregulowania i wyznaczeniu w tym celu dodatkowego, co najmniej 7-dniowego terminu.
O wykreśleniu z rejestru, wykluczeniu lub stwierdzeniu faktu, o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt 4, Zarząd zobowiązany jest zawiadomić członka, podając podstawę i przyczynę utraty przez niego członkostwa.
ROZDZIAŁ IV
§12.
- Organami Stowarzyszenia są:
- Walne Zebranie;
- Zarząd;
- Komisja Rewizyjna;
- Kadencja członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej trwa 5 lat, jednakże dotychczasowi członkowie wskazanych organów wykonują swoje prawa i obowiązki do czasu powołania nowych.
- W przypadku zmian w składzie osobowym organów Stowarzyszenia w trakcie trwania kadencji, wybrani tak członkowie tych organów działają do czasu zakończenia kadencji, w trakcie której zostali wybrani.
- Nie można łączyć członkostwa w organach Zarządu lub Komisji Rewizyjnej. Członkowie tych organów mogą być równocześnie członkami jedynie Walnego Zebrania.
- Członek Zarządu lub Komisji Rewizyjnej może zawnioskować o zawieszenie w pełnieniu funkcji Członka Zarządu / Członka Komisji Rewizyjnej na określony czas poprzez złożenie formalnego wniosku do Prezesa Zarządu.
§13.
- Członek organu Stowarzyszenia traci mandat w przypadku:
- złożenia Zarządowi rezygnacji z członkostwa w organie Stowarzyszenia;
- odwołania;
- uprawomocnienia się orzeczenia o jego ubezwłasnowolnieniu całkowitym lub częściowym albo pozbawiającego go praw publicznych;
- upływu kadencji,
- skazania go za popełnienie przestępstwa umyślnego.
- Członkowie Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia wybierani i odwoływani są przez Walne Zebranie zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, chyba że inny przepis Statutu stanowi inaczej.
- W razie gdy skład władz Stowarzyszenia ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie składu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu, który uległ zmniejszeniu. W tym trybie można powołać nie więcej niż połowę składu organu.
§14.
- Członkowie Zarządu mogą otrzymać wynagrodzenie za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją.
- Zarząd może w drodze uchwały ustalić, że w przypadku odbycia podróży służbowej będą przysługiwać członkom lub pracownikom Stowarzyszenia diety i zwrot kosztów podróży w wysokości i według zasad ustalonych przez Zarząd przy zachowaniu obowiązujących przepisów prawa.
- Członek Zarządu może być zatrudniony na umowę o pracę lub w drodze umowy cywilnoprawnej.
- W umowach między Stowarzyszeniem a członkiem Zarządu oraz w sporach z nim Stowarzyszenie reprezentuje członek Komisji Rewizyjnej wskazany w uchwale tego organu lub pełnomocnik powołany uchwałą Walnego Zebrania członków.
§15.
- Z zebrań organów Stowarzyszenia sporządza się protokół, który podpisują osoba prowadząca zebranie oraz osoba je protokołująca.
- Uchwały wszystkich organów Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, chyba że inne przepisy Statutu stanowią inaczej. W razie równej liczby głosów w głosowaniu jawnym rozstrzyga głos prowadzącego zebranie.
- Uchwały podpisują osoba prowadząca zebranie oraz osoba je protokołująca, chyba że inny przepis Statutu stanowi inaczej.
- Uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym, za wyjątkiem uchwał dokonujących wyboru i odwołania członka organu Stowarzyszenia, a także przyjęcia i wykreślenia członka Stowarzyszenia.
§16.
Zawiadomienie o terminie i miejscu, a także porządek obrad, podaje się do wiadomości członków danego organu Stowarzyszenia pisemnie lub z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość (np. SMS, e-mail) na co najmniej 7 dni naprzód, chyba że inny przepis Statutu stanowi inaczej. Zarząd może określić szczegółowy tryb i formę dokonywania zawiadomień.
ROZDZIAŁ V
§17.
- Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie.
- W Walnym Zebraniu udział biorą wszyscy członkowie Stowarzyszenia:
- z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni,
- z głosem doradczym – członkowie wspierający, honorowi oraz zaproszeni goście;
- Walne Zebranie Członków może uchwalić swoje regulaminy, zawierające w szczególności tryb przeprowadzania głosowania w sprawie wyboru i odwołania członków organów Stowarzyszenia.
§18.
- Walne Zebranie może być zwyczajne i nadzwyczajne.
- Zwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd, co najmniej raz na rok. Przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zebrania są sprawy, o których mowa w § 21 pkt 1 Statutu oraz inne umieszczone w porządku obrad przez Zarząd.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy, na wniosek Komisji Rewizyjnej lub grupy co najmniej 2/5 członków Stowarzyszenia, w terminie umożliwiającym odbycie się Walnego Zebrania, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania przez Zarząd stosownego wniosku.
- Żądający zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania są zobowiązani złożyć Zarządowi odpowiedni wniosek na piśmie podpisany osobiście przez wymaganą ilość członków z podaniem proponowanego porządku obrad, który Zarząd może uzupełnić.
§19.
- W przypadku gdy Walne Zebranie nie może podjąć uchwały z powodu nieobecności wymaganej Statutem liczby osób, tj. co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, kolejne Walne Zebranie może podejmować uchwały bez względu na liczbę uczestniczących osób, w drugim terminie tego samego dnia pół godziny później po pierwszym terminie.
- Porządek obrad Walnego Zebrania ustala Zarząd, chyba że inne przepisy Statutu stanowią inaczej.
- W sprawach nie objętych porządkiem obrad Walne Zebranie może obradować i podejmować uchwały na wniosek Zarządu lub co najmniej 7 członków, jeżeli uzna, że sprawa jest niecierpiąca zwłoki. Za taką sprawę nie może być uznany w szczególności wniosek o zmianę Statutu i odwołanie członka organu Stowarzyszenia.
§20.
- Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
- zatwierdzanie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu z działalności;
- uchwalanie programu działalności Stowarzyszenia;
- uchwalanie Statutu i jego zmian;
- uchwalenie własnego regulaminu;
- podejmowanie uchwał w sprawie liczebności Zarządu, Komisji Rewizyjnej;
- wybór i odwołanie:
- członków Zarządu;
- członków Komisji Rewizyjnej;
- zatwierdzanie regulaminów Komisji Rewizyjnej;
- ocena działalności organów Stowarzyszenia oraz podejmowanie uchwał w sprawach dotyczących wniosków Zarządu;
- podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania Stowarzyszenia do związków stowarzyszeń i innych organizacji międzynarodowych;
- podejmowanie uchwał w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia;
- podejmowanie uchwał w sprawie wysokości wynagrodzenia członków zarządu za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją;
- podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych do kompetencji Stowarzyszenia Statutem lub przepisami prawa lub wniesionych przez członków do porządku obrad;
- ustalanie wysokości, terminów i sposobu uiszczania składek członkowskich;
ROZDZIAŁ VI
§21.
- Zarząd składa się od 2 do 6 członków. Członkowie zarządu wybierają ze swojego grona Prezesa, Wiceprezesów i Skarbnika
§22.
- Zebrania Zarządu zwołuje Prezes. Zebrania Zarządu są zwoływane w miarę potrzeb, co najmniej raz na 1 miesiąc.
- Jeżeli wszyscy członkowie są obecni na zebraniu Zarządu albo nieobecni członkowie wyrażą na to zgodę w formie pisemnej lub z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, Zarząd może obradować i podejmować uchwały bez uprzedniego formalnego zwołania.
- Prezes Zarządu przewodniczy zebraniu Zarządu, chyba że powierzy prowadzenie obrad innemu członkowi Zarządu.
- W przypadku równej liczby głosów przy podejmowaniu uchwał przez Zarząd, głos prowadzącego zebranie rozstrzyga także w głosowaniu tajnym dotyczącym przyjęcia lub wykreślenia członka Stowarzyszenia.
- W sprawach niecierpiących zwłoki, na wniosek Prezesa Zarządu, Zarząd podejmuje uchwały w trybie indywidualnego zbierania głosów albo za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Zawiadamiając o tym pozostałych członków Zarządu, przewodniczący przedstawia im projekt uchwały oraz wyznacza termin, do którego oczekuje na ich głosy odpowiednio na piśmie albo za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Tak podjęte uchwały dla swej ważności wymagają udziału w ich podjęciu co najmniej połowy członków Zarządu oraz podpisu przewodniczącego Zarządu.
§23.
Do kompetencji Zarządu należy:
- prowadzenie spraw Stowarzyszenia i reprezentowanie go na zewnątrz;
- wykonywanie uchwał Walnego Zebrania;
- sporządzanie sprawozdań finansowych Stowarzyszenia;
- realizacja celów Stowarzyszenia,
- sporządzanie planów pracy i budżetu,
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Stowarzyszenia,
- składanie sprawozdań z działalności Zarządu na Walnym Zebraniu;
- zaciąganie zobowiązań w imieniu Stowarzyszenia;
- uchwalanie regulaminów nie zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zebrania;
- uchwalanie wysokości diet oraz zasad wypłaty diet i zwrotu kosztów podróży, o których mowa w § 15 ust. 2 Statutu;
- wnioskowanie do wyróżnień i odznaczeń;
- podejmowanie uchwał w sprawie przyjmowania i wykreślania członków;
§24.
Do składania oświadczeń woli zarówno w sprawach majątkowych jaki i nie majątkowych w imieniu Stowarzyszenia upoważnionych jest dwóch członków Zarządu działających łącznie, w tym zawsze Prezesa Zarządu. Stowarzyszenie może także reprezentować na zewnątrz pełnomocnik który w zakresie swoich uprawnień trudni się doradztwem prawnym lub osoba przewidziana w przepisach kodeksu postępowania cywilnego upoważniony do danej czynności przez Prezesa Zarządu oraz innego członka Zarządu, działających w tym celu łącznie.
ROZDZIAŁ VII
§25.
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybranych przez Walne Zebranie.
- Komisja Rewizyjna jest organem kontroli wewnętrznej nad całokształtem działalności statutowej i finansowej Stowarzyszenia. W ramach czynności kontrolnych ma ona prawo do pełnej informacji o działalności Stowarzyszenia, wglądu do dokumentacji oraz żądania udzielenia wyjaśnień i informacji przez Zarząd Stowarzyszenia i pracowników Stowarzyszenia.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają ze swego grona przewodniczącego i wiceprzewodniczącego. Przewodniczący zwołuje posiedzenia Komisji Rewizyjnej, ustala porządek posiedzenia i przewodniczy posiedzeniom Komisji, chyba że powierzy niektóre lub wszystkie te czynności wiceprzewodniczącemu.
- Jeżeli wszyscy członkowie są obecni na zebraniu Komisji Rewizyjnej albo nieobecni członkowie wyrażą na to zgodę pisemnie lub z wykorzystaniem środków do porozumiewania się na odległość, Komisja Rewizyjna może obradować i podejmować uchwały bez uprzedniego formalnego zwołania.
- Komisja może upoważnić niektórych spośród swoich członków do wykonywania w jej imieniu określonych czynności kontrolnych.
- Komisja Rewizyjna jest niezależna od Zarządu, a jej członkowie nie mogą być członkami organu zarządzającego.
§26.
Do obowiązków Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrolowanie co najmniej raz w roku działalności statutowej i gospodarki finansowej Stowarzyszenia oraz przedstawianie Zarządowi wniosków i uwag z każdej kontroli;
- opiniowanie rocznych sprawozdań finansowych i sprawozdań Zarządu z działalności;
- dokonywanie oceny działalności statutowej organów Stowarzyszenia za okres kadencji i przedstawienie ich Walnemu Zebraniu;
- składanie sprawozdań ze swej działalności Walnemu Zebraniu.
ROZDZIAŁ VIII
§27.
- Majątek Stowarzyszenia powstaje:
- ze składek członkowskich;
- z zapisów, darowizn, spadków, ofiarności publicznej;
- z dotacji, grantów lub dofinansowań ze środków publicznych;
- z majątku własnego Stowarzyszenia
- z dochodów z działalności gospodarczej
- Funduszami i majątkiem Stowarzyszenia zarządza Zarząd.
- Członkowie zwyczajni zobowiązani są do terminowego regulowania składki członkowskiej.
- Dochody z działalności gospodarczej Stowarzyszenia służą wyłącznie realizacji celów statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między jego członków.
§28.
- Stowarzyszenie może prowadzić w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, działalność gospodarczą w przedmiocie:
- ,62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem
- ,82.1 Działalność związana z administracyjną obsługą biura, włączając działalność wspomagającą
- ,69,10,Z ,Działalność prawnicza
- ,47.19.Z Sprzedaż detaliczną prowadzoną w sklepach niewyspecjalizowanych
- ,47.7 Sprzedaż detaliczną pozostałych wyrobów prowadzoną w sklepach wyspecjalizowanych
- ,47.71.Z Sprzedaż detaliczną odzieży prowadzoną w sklepach wyspecjalizowanych
- ,47.78.Z Sprzedaż detaliczną pozostałych nowych wyrobów prowadzoną w sklepach wyspecjalizowanych
- ,47.79.Z Sprzedaż detaliczną artykułów używanych prowadzoną w sklepach wyspecjalizowanych
- ,47.8 Sprzedaż detaliczną prowadzoną na straganach i targowiskach
- ,47.91.Z Sprzedaż detaliczną prowadzoną przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet
- ,47.99.Z Pozostałą sprzedaż detaliczną prowadzoną poza sklepami, straganami i targowiskami
- ,58.11.Z Wydawanie książek
- ,58.13.Z Wydawanie gazet
- ,58.14.Z Wydawanie czasopism i innych periodyków
- ,58.19.Z Inną działalność wydawniczą
- ,77.40Z Dzierżawę własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim
- ,90.0 Działalność twórczą i rozrywkową
- ,59.1 Działalność związaną z filmami, nagraniami wideo, programami telewizyjnymi
- ,92.00.Z Sprzedaż losów na loterie
- ,85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
- ,82.30.Z Działalność związaną z organizacją targów, wystaw i kongresów
- ,73.11.Z Działalność agencji reklamowych
- ,70.22.Z Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania
- ,73.20.Z Badanie rynku i opinii publicznej.
§29.
Zarząd Stowarzyszenia może przewidzieć uchwałą w uzasadnionych przypadkach ulgi w obowiązujących składkach członkowskich. Może także, w drodze uchwały, w uzasadnionych przypadkach zwalniać poszczególnych członków z obowiązku ich uiszczania oraz odraczać lub umarzać obowiązek zapłaty zaległych składek członkowskich.
ROZDZIAŁ IX
§30.
Zmiana statutu następuje na podstawie uchwały Walnego Zebrania podjętej większością 3/4 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania..
§31.
- Stowarzyszenie rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zebrania podjętej większością 3/4 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania lub w innych przypadkach przewidzianych w przepisach prawa. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zebranie określa sposób jego likwidacji, ustanawiając likwidatora spośród członków Zarządu Stowarzyszenia.
- Walne Zebranie, podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia, określi cel, na który przeznaczony ma być majątek Stowarzyszenia. W razie braku uchwały w tej sprawie, sąd orzeknie o przeznaczeniu majątku na określony cel społeczny zbieżny z celami statutowymi Stowarzyszenia.
§32.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa.
tekst w brzmieniu nadanym w dniu 08.12 .2017 r.
Władze Stowarzyszenia
Władzami stowarzyszenia są:
- Walne Zebranie Członków
- Zarząd
- Komisja Rewizyjna
Zgodnie ze Statutem:
- Zwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd, co najmniej raz na rok
- Kadencja członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej trwa 2 lata, jednakże dotychczasowi członkowie wskazanych organów wykonują swoje prawa i obowiązki do czasu powołania nowych.
Członkami Zarządu są:
- Paweł Kaczmarek – Prezes
- Paulina Jurgowiak – VC Prezes
- Beata Korduszewska – VC Prezes
- Mirosław Lewicki – VC Prezes
- Artur Paliwoda – VC Prezes
- Damian Bil – VC Prezes
Członkami Komisji Rewizyjnej są:
- Maciej Trzmielewski – Przewodniczący
- Jacek Piskuła – Członek Komisji
- Mateusz Szczepański – Członek Komisji
We wszelkich sprawach związanych z działalnością Stowarzyszenia zapraszamy do kontaktu z członkami Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STRONY INTERNETOWEJ WWW.OSFIS.PL
W niniejszym regulaminie znajdują się następujące punkty:
- informacje ogólne
- Warunki techniczne
- Rejestracja i Twoje konto w Portalu
- Ochrona i przetwarzanie danych osobowych
- Własność intelektualna
- Reklamacja
- Zasady obowiązywania i zmiany Regulaminu
- Postanowienia końcowe
I. Regulamin korzystania ze strony internetowej Stowarzyszenia OSFIS, dostępnej pod adresem www.osfis.pl
1. Strona jest udostępniana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Firm Instalacyjnych i Serwisowych z siedzibą w Chodzieży, przy ul. Zwycięstwa 23, 64-800 Chodzież, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000709921, NIP: 6070086375, REGON: 369019700 zwanym dalej Administratorem.
2. Przed założeniem konta na Stronie uważnie przeczytaj poniższy Regulamin oraz naszą Politykę Prywatności – określają one wraz z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Twoje prawa i obowiązki na Stronie, a także prawa, obowiązki oraz zakres odpowiedzialności Administratora.
3. Po przeczytaniu Regulaminu potwierdzasz, że zapoznałeś/zapoznałaś się z Regulaminem poprzez odznaczenie odpowiedniego pola wyboru i zobowiązujesz się do jego przestrzegania.
4. Regulamin znajduje zastosowanie do wszystkich usług dostępnych na Stronie. Korzystanie z poszczególnych możliwych aktywności/usług na Stronie odbywa się w oparciu o regulaminy szczegółowe. Zostaniesz poinformowany i będziesz miał możliwość zapoznania się i wyrażenia zgody na warunki regulaminów szczegółowych na stronach internetowych przeznaczonych dla udostępniania tych usług, w szczególności przed pierwszym skorzystaniem z tych usług.
5. Regulamin udostępniamy pod adresem internetowym www.osfis.pl/regulamin w sposób, który umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie. Zasady dotyczące obowiązywania, przestrzegania niniejszego Regulaminu, a także zasad rozwiązywania umowy stosuje się do regulaminów szczegółowych dotyczących poszczególnych aktywności/usług na Stronie.
6. Strona internetowa Stowarzyszenia OSFIS działa w oparciu o technologię plików „cookies”. Zasady wykorzystywania plików „cookies” przez Administratora są zawarte w Polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym: www.osfis.pl/regulaminy
7. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących Strony lub Regulaminu, Polityki Prywatności, regulaminów szczegółowych skontaktuj się z nami drogą elektroniczną za pośrednictwem naszego adresu e-mail biuro@osfis.pl
II. Warunki techniczne
1. Techniczne warunki korzystania ze Strony mają znaczenie dla jej prawidłowego funkcjonowania, a także dla bezpieczeństwa Twoich danych przechowywanych na koncie na Stronie.
2. Dostęp i korzystanie ze Strony jest możliwy, jeżeli:
a) korzystasz z komputera z dostępem do Internetu, w tym skrzynki e-mail
b) masz zainstalowaną jedną z poniższych przeglądarek, z włączoną obsługą plików „cookies”: Microsoft Internet Explorer 10 lub nowszej wersji, Mozilla Firefox w wersji 17.0.9 lub nowszej wersji, Opera 15 lub nowszej wersji, Google Chrome 30 lub nowszej wersji, Apple Safari 5.1 lub nowszej wersji.
3. Zastrzegamy sobie prawo do czasowej i krótkotrwałej przerwy w działaniu Strony lub poszczególnych funkcjonalności na Stronie w celu jej ulepszenia, dodawania funkcjonalności lub przeprowadzania konserwacji.
III. Rejestracja i twoje konto na stronie
1. Aby móc korzystać z treści dla zarejestrowanych użytkowników i mieć do nich dostęp, musisz:
a) być osobą pełnoletnią,
lub
b) mieć co najmniej 13 lat i uzyskać zgodę rodzica lub innego przedstawiciela ustawowego na korzystanie z tych treści i przetwarzanie danych osobowych. Zastrzegamy sobie prawo do żądania przedstawienia nam takiej zgody na piśmie.
2. Rejestracja jest dobrowolna oraz nieodpłatna i następuje poprzez:
a) wypełnienie przez Ciebie formularza Rejestracji dostępnego na Stronie;
b) zaakceptowanie Regulaminu i wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych zawartych w formularzu Rejestracji;
c) przesłanie przez nas wiadomości z prośbą o aktywację konta na podany przez Ciebie w formularzu Rejestracji adres poczty elektronicznej;
d) aktywację konta poprzez kliknięcie przez Ciebie w link zamieszczony w przesłanej przez nas wiadomości.
e) w przypadku użytkowników, którzy mają ukończone 13 lat, lecz nie mają ukończonych 16 lat pełna aktywacja konta jest możliwa dopiero od momentu potwierdzenia zgody przez Twojego rodzica lub przedstawiciela ustawowego. Po rejestracji skontaktuj się z nami pod adresem e-mail: biuro@osfis.pl i wskaż nam adres e-mail Twojego rodzica lub przedstawiciela ustawowego. Twój rodzic lub przedstawiciel ustawowy będzie musiał odpowiedzieć na wysłanego przez nas e-maila.
3. Podczas procedury Rejestracji podajesz nam swoje dane dobrowolnie, w celu założenia Konta zostaniesz poproszony/poproszona o podanie następujących danych:
a) imię i nazwisko;
b) adres e-mail;
c) data urodzenia;
d) nazwa szkoły do której uczęszczasz (dla uczniów) lub nazwa firmy (dla pracodawców)
Wszystkie te dane będziemy dalej nazywać zbiorczo „Dane”.
4. Deklarujesz, że wszelkie informacje związane z Rejestracją, które przekazujesz, są prawdziwe, dokładne i kompletne oraz zobowiązujesz się zadbać o to, aby zawsze takie były.
5. Jesteś zobowiązany/zobowiązana chronić swoje hasło i nie udostępniać go osobom trzecim. W przypadku uzyskania do niego dostępu przez osobę trzecią lub nieuprawnionego wykorzystania Twojej skrzynki e-mail przez osobę trzecią bądź innego naruszenia bezpieczeństwa bezzwłocznie poinformuj nas o tym fakcie.
6. Niedozwolone jest podawanie fałszywych danych osobowych w Rejestracji i tworzenie konta dla innej osoby.
7. Możesz mieć tylko jedno konto w Portalu.
IV. Ochrona i przetwarzanie danych osobowych
1. Zbiór Danych, informacji i innych treści przekazanych dobrowolnie przez Ciebie, które są przez nas za Twoją zgodą gromadzone i przetwarzane w uporządkowany sposób w systemie informatycznym na potrzeby świadczenia usług podlega ochronie prawnej.
2. W związku ze zmianą przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, Twoje dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
3. Szczegółowe informacje na temat polityki prywatności, w tym używania plików „cookies” znajdują się w naszej Polityce Prywatności oraz jej integralnej części – Polityce Cookie, dostępnej pod adresem: www.osfis.pl/regulaminy
4. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Ogólnopolskie Stowarzyszenie Firm Instalacyjnych i Serwisowych z siedzibą w Chodzieży, przy ul. Zwycięstwa 23, 64-800 Chodzież, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, pod numerem: 0000709921, NIP: 6070086375, REGON: 369019700.
5. Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celach związanych ze świadczeniem usług dostępnych na Stronie, abyś mógł zostać użytkownikiem Strony i korzystać z jego funkcjonalności. Szczegółowe cele przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.
6. Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być organy państwa uprawnione na podstawie odrębnych przepisów na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań. Ponadto, odbiorcami danych są podmioty świadczące usługi na naszą rzecz, tj. zaangażowane w tworzenie i obsługę Strony, które w celu wypełnienia swoich zobowiązań mają dostęp do Twoich danych osobowych oraz osoby przeglądające Portal – firmy informatyczne.
7. Twoje dane osobowe będziemy przechowywać i przetwarzać przez okres, który jest niezbędny do świadczenia na Twoją rzecz usług dostępnych na Stronie, tj. do czasu usunięcia przez Ciebie konta na Stronie oraz czas niezbędny, aby wypełnić nasze zobowiązania wobec prawa, a także czas niezbędny na dochodzenie lub obronę przed roszczeniami z tytułu korzystania ze Strony. Twoje dane osobowe usuniemy w przypadku, gdy wycofasz zgodę na ich przetwarzanie. Po upłynięciu w/w okresów, dokonamy zniszczenia danych osobowych, z wyjątkiem, gdy przechowywanie danych jest wymagane przez obowiązujące przepisy prawa.
8. Przysługują Ci następujące prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania, lub prawo wniesienia sprzeciwu wobec tego przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych przysługuje Ci w przypadkach określonych w art. 21 RODO. Możesz wnieść sprzeciw w przypadku, gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu i/lub w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, zaś sprzeciw jest związany z Twoją szczególną sytuacją. W celu zgłoszenia nam swojego żądania skontaktuj się z nami pod adresem: biuro@osfis.pl
9. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce Twojego zwykłego pobytu lub pracy lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO („PUODO”).
10. Podanie Twoich danych osobowych ma charakter dobrowolny, tak samo jak dobrowolna jest Twoja rejestracja na Stronie. Podanie danych nie jest wymogiem ustawowym ani umownym, jak również nie jest warunkiem zawarcia umowy, jest jednak niezbędne do tego, abyś mógł zarejestrować się i korzystać z funkcjonalności dostępnych na Stronie.
11. Ponieważ w celu świadczenia usług dostępnych na Stronie przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody, pamiętaj, że możesz ją w każdym czasie wycofać, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, jakiego dokonaliśmy na jej podstawie zanim ją wycofałeś. Wycofanie zgody spowoduje jednak, że nie będziesz dłużej mógł korzystać z funkcjonalności dostępnych na Stronie – bez możliwości przetwarzania Twoich danych osobowych nie będziemy w stanie dalej realizować go z Twoim udziałem. Zgodę możesz wycofać pisząc do nas na adres: biuro@osfis.pl
12. Nie będziemy poddawać Twoich danych osobowych zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu. Poinformujemy Cię o sprostowaniu Twoich danych osobowych, ich usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania, jeżeli dokonamy takich czynności.
V. Własność intelektualna
1. Autorskie prawa majątkowe i prawa pokrewne do Strony jako całości oraz poszczególnych jego części, elementów graficznych, słownych, jak również prawa kompozycji tych elementów i ich układu na stronie internetowej, a ponadto jego zawartości merytorycznej, baz danych, ich wytworu i zestawienia na Stronie, przysługują Administratorowi.
2. Poprzez korzystanie z utworów lub baz danych udostępnionych na Stronie nie nabywasz żadnych praw, w szczególności licencji do tych utworów lub baz danych.
3. Prawami autorskimi i prawami pokrewnymi do treści i materiałów wprowadzanych przez Administratora i udostępnianych na Stronie dysponuje Administrator.
4. Bez uprzedniej, pisemnej zgody Administratora możesz korzystać ze Strony oraz utworów i baz danych w nim zamieszczonych wyłącznie w ramach dozwolonego użytku przewidzianego w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz Ustawie o ochronie baz danych.
5. Bez uprzedniej, pisemnej zgody Administratora możesz korzystać ze Strony oraz utworów i baz danych w nim zamieszczonych wyłącznie w ramach dozwolonego użytku przewidzianego w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz Ustawie o ochronie baz danych.
VI. Reklamacja
1. Reklamacje w sprawach związanych z korzystaniem ze Strony Ty/Twój rodzic lub przedstawiciel ustawowy, lub opiekun możecie zgłaszać na adres e-mail biuro@osfis.pl.
2. W reklamacji powinieneś / powinnaś wskazać jej przedmiot, w szczególności opisać usługę, której reklamacja dotyczy, a także okoliczności uzasadniające reklamację oraz przekazać dane umożliwiające nam kontakt z Tobą (np.: login, adres korespondencyjny, numer telefonu kontaktowego lub adres e-mail).
3. Reklamacje będą rozpatrywane przez nas niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od zgłoszenia reklamacji.
4. Brak rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia uważa się za uznanie niezasadności reklamacji.
5. Akceptując niniejszy Regulamin, wyrażasz zgodę dla Administratora na ingerencję w strukturę techniczną Twojego Konta, w celu zdiagnozowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu usług, a także na dokonywanie zmian lub każde inne oddziaływanie na stronę techniczną Konta, celem przywrócenia prawidłowego działania samego Konta lub usługi, bądź w celu jego modyfikacji zgodnie z żądaniem Twojej reklamacji.
6. W sytuacji, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera danych umożliwiających kontakt z Tobą, możemy pozostawić reklamację bez rozpatrzenia.
7. Wniesienie przez Ciebie reklamacji, a także jej nieuznanie albo pozostawienie bez rozpoznania przez Administratora, nie wpływa na Twoje uprawnienie do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
VII. Zasady obowiązywania i zmiany regulaminu
1. Zastrzegamy sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu. O wszelkich dokonanych zmianach postanowień Regulaminu niezwłocznie powiadomimy Cię poprzez notyfikację na Stronie, udostępniając treść oraz datę wejścia w życie zmodyfikowanego Regulaminu, nie krótszą niż 14 dni od udostępnienia treści zmodyfikowanego Regulaminu.
2. Korzystanie przez Ciebie ze Strony po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza ich akceptację. Jeżeli nie akceptujesz zmian postanowień Regulaminu, powinieneś zaprzestać korzystania ze Strony.
VIII. Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu i będzie interpretowany zgodnie z tym prawem. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się w szczególności przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, RODO oraz Kodeks cywilny.
2. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie lub postanowienia niniejszego Regulaminu okażą się nieważne, niezgodne z prawem lub bezskuteczne, nie uchybia to ważności, zgodności z prawem i skuteczności pozostałych postanowień Regulaminu.
3. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie lub postanowienia niniejszego Regulaminu okażą się nieważne, niezgodne z prawem lub bezskuteczne, nie uchybia to ważności, zgodności z prawem i skuteczności pozostałych postanowień Regulaminu.
4. Jakikolwiek spór dotyczący niniejszego Regulaminu oraz regulaminów szczegółowych będzie rozstrzygany przez sądy powszechne.
5. Wszelkie informacje o naruszeniach przez Użytkownika Regulaminu należy kierować drogą mailową: biuro@osfis.pl
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
- Stowarzyszeniu – to poprzez Stowarzyszenie rozumie się Ogólnopolskie Stowarzyszenie Firm Instalacyjnych i Serwisowych;
- Kandydacie na członka – to poprzez Kandydata na członka rozumie się osobę fizyczną lub prawną, która wyraża pisemną wolę przystąpienia lub wspierania Stowarzyszenia;
- Uprawnionym Członku Stowarzyszenia – to poprzez Uprawnionego Członka Stowarzyszenia, rozumie się Członków Założycieli Stowarzyszenia, którzy nie utracili członkostwa w Stowarzyszeniu na mocy uchwały Zarządu oraz te osoby, które wstąpiły w szeregi Stowarzyszenia jako Członkowie Zwyczajni na mocy uchwały Zarządu Stowarzyszenia i nie utraciły członkostwa na mocy uchwały Zarządu.
Rozdział 2
Członkowie Założyciele
§ 1
- Członkami Założycielami są osoby fizyczne, które doprowadziły do zarejestrowania Stowarzyszenia i przyjęły Statut Stowarzyszenia uczestnicząc w zebraniach założycielskich w dniach 10.11.2017 oraz 08.12.2017.
- Członkowie Założyciele są zobowiązani do przestrzegania wszystkich postanowień Statutu, mają prawa i obowiązki równe Członkom Zwyczajnym Stowarzyszenia.
- Członkowie Założyciele są zobowiązani do wypełnienia deklaracji członkowskiej, która stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu w celach prowadzenia Ewidencji Członków Stowarzyszenia.
Rozdział 3
Członkostwo zwyczajne
§ 3
- Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, lub osoba prawna, która przez złożenie deklaracji członkowskiej zobowiązuje się do działania na rzecz celów Stowarzyszenia i przestrzegania jego Statutu.
- Prawa i obowiązki Członka Zwyczajnego reguluje Statut Stowarzyszenia.
§ 4
- Osoba chcąca ubiegać się o przyjęcie w poczet Członków Stowarzyszenia, składa do Zarządu pisemną deklarację, której wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Decyzję o przyjęciu nowego Członka podejmuje Zarząd Stowarzyszenia na najbliższym Zebraniu Zarządu w formie uchwały.
- Zarząd ma prawo do odrzucenia kandydatury mimo spełnienia wszystkich wymogów formalnych bez podawania przyczyny.
- W przypadku odrzucenia kandydatury na Członka Zwyczajnego Stowarzyszenia Zarząd ma prawo zaproponować kandydatowi przystąpienie w poczet Członków Wspierających Stowarzyszenia.
- Kandydat jest informowany pisemnie o przyjęciu, bądź nie przyjęciu w poczet Członków Stowarzyszenia, w terminie do czternastu dni od podjęcia uchwały przy pomocy poczty email, bądź poczty tradycyjnej na adres wskazany w deklaracji członkowskiej.
- Kandydat, któremu Zarząd odmówił przyjęcia w poczet Członków Stowarzyszenia może w terminie czternastu dni, od daty otrzymania informacji odwołać się do Walnego Zebrania. W tym celu składa pisemne odwołanie do Zarządu, który ma obowiązek umieścić rozpatrzenie odwołania w porządku obrad następnego Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia.
- Walne Zebranie, jako najwyższa władza Stowarzyszenia może zwykłą większością głosów uchylić decyzję Zarządu dotyczącą przyjęcia kandydata w poczet Członków Stowarzyszenia lub utrzymać ją w mocy. Uchwała Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia jest ostateczna i wiążąca.
- Kandydat staje się pełnoprawnym Członkiem Stowarzyszenia po otrzymaniu pozytywnej decyzji dotyczącej jego wniosku od Zarządu opłaceniu wpisowego i pierwszej składki członkowskiej.
Rozdział 4
Członkowie wspierający
§5
Członkiem Wspierającym Stowarzyszenia może być:
- osoba fizyczna, po złożeniu deklaracji członkowskiej stanowiącej załącznik do niniejszego Regulaminu oraz po podjęciu uchwały przez Zarząd Stowarzyszenia;
- osoba prawna, instytucja państwowa lub publiczna, po złożeniu deklaracji członkowskiej stanowiącej załącznik do niniejszego Regulaminu oraz po podjęciu uchwały przez Zarząd Stowarzyszenia, która zadeklaruje na cele Stowarzyszenia pomoc finansową lub rzeczową lub w inny sposób przyczynia się do realizacji celów Stowarzyszenia.
§6
- Prawa i obowiązki Członka Wspierającego Stowarzyszenia określa Statut Stowarzyszenia.
§ 7
- Decyzję o przyjęciu Członka Wspierającego do Stowarzyszenia podejmuje Zarząd w taki sam sposób, jak dla Członka Zwyczajnego, tj zgodnie z art. 4 niniejszego Regulaminu.
§8
- Osoba prawna, instytucja państwowa lub publiczna działa w Stowarzyszeniu za pośrednictwem swojego przedstawiciela.
Rozdział 5
Członkowie honorowi
§ 9
- Członkiem honorowym może być osoba fizyczna szczególnie zasłużona dla Stowarzyszenia, która wniosła wkład w rozwój idei i realizację celów statutowych Stowarzyszenia.
§ 10
- Prawa i obowiązki Członka Honorowego Stowarzyszenia określa Statut Stowarzyszenia.
§ 11
- Tytuł członka honorowego nadaje Walne Zebranie Członków na wniosek Zarządu Stowarzyszenia.
Rozdział 6
Ewidencja Członków
§ 12
- Zarząd Stowarzyszenia prowadzi Ewidencję Członków, która zawiera dane podane w deklaracji członkowskiej.
- Za prowadzenie Ewidencji Członków odpowiedzialny jest Sekretarz Stowarzyszenia, bądź osoba powołana do tego celu przez Zarząd Stowarzyszenia w drodze uchwały.
Rozdział 7
Postanowienia końcowe
§13
- Sprawy dotyczące przyjęcia członków nie uregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzyga Zarząd Stowarzyszenia zgodnie z postanowieniami Statutu oraz Walnego Zebrania Członków.
- Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić na wniosek Zarządu lub grupy 1/3 członków Stowarzyszenia.
- Przyjęcie zmiany postanowień Regulaminu następuje w formie uchwały przez Zarząd Stowarzyszenia.
§14
- Regulamin wchodzi w życie w dniu podjęcia uchwały.
WZÓR DEKLARACJI
Deklaracja Członkowska członka zwyczajnego/wspierającego*
DANE OSOBOWE:
Nazwisko i imiona: …………………………………………
Data i miejsce urodzenia: ………………………………
Adres zamieszkania: ……………………………………
Numer PESEL: ……………………………………………
Telefon: ……………………………………………………
E – mail: ……………………………………………………
Firma*:..……………………………………………………………….
Forma prawna prowadzonej działalności*:…………………………….
(np. indywidualna działalność gospodarcza – ceidg, sp. z o.o., s.a., sp.j., itp.)
Stanowisko: ……………………………………………………………
Ja, niżej podpisany(a) proszę o przyjęcie mnie w poczet członków Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Firm Instalacyjnych i Serwisowych
Oświadczam, że znane mi są postanowienia statutu, cele i zadania Stowarzyszenia. Jednocześnie zobowiązuje się do ich przestrzegania, regularnego opłacania składek, aktywnego uczestnictwa w działalności Stowarzyszenia i sumiennego wypełniania uchwał władz, a nadto strzec godności członka Stowarzyszenia.
Jednocześnie wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych osobowych przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Firm Instalacyjnych i Serwisowych w celach związanych z działalnością statutową Stowarzyszenia.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie korespondencji newsletter Stowarzyszenia OSFIS, a także informacji i treści marketingowych pochodzących od Członków wspierających Stowarzyszenie OSFIS.
Oświadczam, że zapoznałem się z przysługującym mi prawem do wglądu w te dane, ich poprawiania lub uzupełniania.
Zobowiązuję się do zgłoszenia Ogólnopolskiemu Stowarzyszeniu Firm Instalacyjnych i Serwisowych wszelkich zmian dot. siedziby firmy, adresów kontaktowych, itp. w terminie 14 dni po dokonaniu zmian.
Miejscowość i Data Podpis
…………………………. ………………………….
Zarząd Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Firm Instalacyjnych i Serwisowych uchwałą nr __________
z dnia_____________ stwierdza przyjęcie/odrzucenie* kandydata w poczet członków Stowarzyszenia.
……………………………………………
……………………………………………
……………………………………………
Data: …………………………………….
* – niepotrzebne skreślić