Ranking najlepszych przedstawicieli handlowych producentów
SUPER HANDLOWIEC 2023
Organizator wydarzenia:
Partner wydarzenia:

Czym jest ranking?
SUPER HANDLOWIEC to ranking najlepszych przedstawicieli handlowych producentów branży instalacyjnej.
Celem Rankingu jest wybór najlepszych przedstawicieli handlowych w branży instalacyjno – grzewczej. W trosce o wszechstronny rozwój branży instalacyjno – grzewczej chcemy promować tych przedstawicieli, którzy wykonując swój zawód, odznaczają się zaangażowaniem i wysoką motywacją do pracy, szeroką wiedzą branżową oraz dbałością o swoich klientów (instalatorów). Celem jest także wskazanie pożądanych przez firmy instalacyjne kompetencji, jakimi powinien charakteryzować się przedstawiciel handlowych.
Nominowani Przedstawiciele Handlowi

Krzysztof Jodłowski
Geberit

Marcin Burek
Termet

Sławomir Kański
TECH Sterowniki

Jerzy Walenciak
GEBERIT

Łukasz Horoszko
Galmet

Maciej Bujak
Spiroflex

Artur Chomczyk
GEBO

Adam Nykiel
GEBO

Łukasz Szado
BDR Thermea Poland Sp. z o.o. (De Dietrich)

Krzysztof Radziszewski
Immergas Polska

Marcin Łukasik
DEFRO

Mateusz Rafalski
DEFRO

Tomasz Łukasik
DEFRO

Maciej Lewandowski
Salus Controls Polska

Piotr Pstrągowski
Prandelli

Przemysław Sulewski
AFRISO
Janusz Kiwior
Alcaplast

Daniel Ślusarczyk
Uponor

Wojciech Tomaka
Riello

Rafał Wolny
Heiztechnik

Artur Gmochowski
AFRISO

Jacek Dziemidowicz
Kotły Rakoczy
Kryteria oceniania
Komunikatywność
Niektórym proces sprzedaży idzie tak gładko, że wiele osób nazywa ich urodzonymi handlowcami. Sekretnym składnikiem tego sukcesu jest z pewnością komunikatywność. Nie da się ukryć, że handlowiec musi być doskonałym mówcą. Jest on w stanie odpowiedzieć na każde pytanie i rozwiać wszelkie wątpliwości. Prawidłowa komunikacja to nie tylko umiejętność płynnego wysławiania się i prowadzenia rozmowy, ale uważnego słuchania i wyciągania szybkich wniosków.
Dyspozycyjność
Dostępność oraz czas odpowiedzi jest bardzo ważny i nikt nie próbuje nawet dyskutować z tym określeniem. Dodatkowo, znaczenie ma dla nas, poczucie, że nasze potrzeby są przedkładane nad innymi zadaniami. A w przypadku poszukiwania informacji nie spotykamy się z odwlekaniem czy unikaniem kontaktu.
Wiedza branżowa
Jednym z ważniejszych kroków do udanej współpracy jest wiedza branżowa, czyli znajomość produktów, urządzeń i rozwiązań oferowanych przez firmę. Niezwykle ważne jest też śledzenie trendów, nowinek technologicznych i zmian, jakie zachodzą w branży. Handlowiec musi znać się nie tylko na sprzedawaniu, lecz przede wszystkim na tym, w czym specjalizuje się jego firma. W wielu przypadkach musi on służyć radą podczas wyboru produktów.
Otwartość na potrzeby instalatorów
Pierwsze przykazanie przedstawiciela brzmi: „słuchaj instalatora swego” 😊 Cenimy tych handlowców, którzy dają nam poczucie, że są tu dla nas, a nie my dla nich. Otwartość na nasze potrzeby oznacza gotowość do wychodzenia poza zwykłe procedury obsługi klienta oraz chęć próbowania nowych rzeczy, które obu stronom przyniosą korzyści. Otwartość jest często wynikiem czasu poświęconego na poznanie naszych firm i zbudowanej relacji.
Gotowość do szukania rozwiązań
Każde spotkanie z firmą instalacyjną jest inne, bo każda ma własne potrzeby i każda decyduje się na inne rozwiązania. Często zdarza się, że pomysłu na rozwiązanie problemu instalatora trzeba dopiero poszukać. Dobry handlowiec nie spocznie, dopóki nie znajdzie rozwiązania. Stara się wykreować takie rozwiązanie, które zaspokoi nasze potrzeby.